Strategie, branding, marketing, praktisch handboek

The Ravestijn Gallery: profilering van een galerie met ambitie

 

The Ravestijn Gallery is een galerie met een focus op fotografie en vertegenwoordigt geweldige kunstenaars die internationaal actief zijn.

De galerie bestaat nu 5 jaar en oprichters Jasper Bode en Narda van ’t Veer zijn klaar voor een volgende stap. Met de ambitie om de galerie verder te laten groeien, bleek al snel dat de marketing ook niet iets is om er slechts ‘bij te doen’. Dus zij vroegen mij om hulp om een heldere strategie te formuleren, maar ook een plan over hoe dit relatief eenvoudig voor hen uit te voeren was. 

Ik heb hen geadviseerd over welke aanscherping in hun profiel meer kansen biedt om bestaande klanten te blijven boeien, nieuwe klanten te triggeren om te komen kijken en de galerie nog sterker te profileren bij professionals en pers.

Ik heb dit advies uitgewerkt in een handboek, vol met voorbeelden en praktische richtlijnen, waarmee ze makkelijk zelf en met behulp van een assistent hun marketing en communicatie consistenter en effectiever kunnen uitvoeren.

november 2017 - januari 2018


Eerdere projecten

Programma We Are PublicProgramma, hoofdredactie

Scherper profiel The Ravestijn GalleryStrategie, branding, marketing, praktisch handboek

Meer zichtbaarheid voor de RijksakademieStrategie, marketing & PR

Oorzaken FestivalStrategie, marketing, PR, partnership

Huisstijl de Brakke GrondSelectie bureau, strategie, begeleiding traject

Contact

Kickan Schipper
06 47 13 20 14

Koffie? Bel 06 47 13 20 14