Strategie, marketing & PR

Meer zichtbaarheid voor de Rijksakademie

Toen er in 2011 bij de Rijksakademie van beeldende kunsten keihard werd bezuinigd, ben ik aangenomen als coördinator communicatie & PR. Mijn strategie was om meer openheid te creëren.

Dat deed ik ten eerste door de online activiteiten uit te bouwen en zo het wereldwijde netwerk van alumni en kunstprofessionals sterker te verbinden en in te zetten als ambassadeurs. Ten tweede deed ik dat door meer samen te werken. In projecten met onder meer Amsterdam Art, Foam, Museum van Loon en Stedelijk Museum en ik zorgde dat de deuren werden geopend tijdens Open Monumentendag en Museumnacht. Ten derde heb ik ingezet op het creëren van meer content: meer events, livestreams en meer transparantie door middel van een blog. De jaarlijkse open studiodagen RijksakademieOPEN waren aanleiding voor een grote campagne (elk jaar met een andere ontwerper) en veel aandacht van pers en publiek.

Eerdere projecten

Programma We Are PublicProgramma, hoofdredactie

Scherper profiel The Ravestijn GalleryStrategie, branding, marketing, praktisch handboek

Meer zichtbaarheid voor de RijksakademieStrategie, marketing & PR

Oorzaken FestivalStrategie, marketing, PR, partnership

Huisstijl de Brakke GrondSelectie bureau, strategie, begeleiding traject

Contact

Kickan Schipper
06 47 13 20 14

Koffie? Bel 06 47 13 20 14